МЕДІАОСВІТА
"Щоб бути по справжньому грамотними, Ви повинні бути грамотними у світі медіа"
(Маршал Маклюєн канадський філослф)
Медіаосвіта (медіаграмотність) як новий напрям у педагогіці, це потреба сучасності. Актуальність даної теми доводить за необхідне навчити дитину виважено, помірковано застосовувати засоби медіа у своєму житті.
Тема ДЕР: "Формування культури здоров'я дошкільників засобами медіаосвіти"
В дошкільному закладі розроблена програма та модель ДЕР, які дозволять забезпечити обізнаність учасників навчально-виховного процесу про безпечну та ефективну взаємодію із сучасною системою медіа, формувати в них медіаграмотність і медіакомпетентність.
Побудова індивідуального освітнього маршруту дошкільників засобами медіатехнологій - ефективний шлях до успішного майбутнього.
В 2013 році дошкільний навчальний заклад залучений до дослідницько-експериментальної роботи (ДЕР) "Науково-методичні засади впровадження медіаосвіти в систему роботи навчальних закладів Харківської області" (2013-2018 рр.), ініційованої КВНЗ "Харківська академія неперевної освіти".
З 2019 року дошкільний навчальний заклад продовжує участь у дослідницько-експериментальній роботі (ДЕР) "Науково-методичні основи створення моделі наскрізної медіаосвітив закладах освіти Харківської області (2019-2024 рр.), ініційованої КВНЗ "Харківська академія непервної освіти".
Про експериментальну діяльність дошкільного навчального закладу
Нормативно-правова база:
- Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльністі, затвердженої наказом МІНОНУ від 07.11.2000 № 522, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.12.2000 № 946/5167 (зі змінами).
- Положення про експериментальний загальний освітній навчальний заклад затвердженого наказом МІНОНУ від 20.02.2002 №114, зареєстрованим Міністерством юстиції України 13.05.2002 за № 428/6716 (зі змінами).
- Рішення Колегії Департаменту науки і освіти Харківської області державної адміністрації від 06.09.2013.
- Наказ Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністації "Про проведення дослідницько-експетиментальної роботи в Харківській області на базі загальноосвітніх навчальних закладів і надання їм статусу експериментального навчального закладу регіонального рівня ( № 700 від 22.11.2013).
- Концепція впровадження медіаосвіти в Україні, схваленої постановою Президії національної академії педагогічних наук України 20 травня 2010 року, протокол № 1-7/6-150.
Шляхи впровадження медіаосвіти в закладі
Участь в роботі обласних науково-практичних семінарах
Участь у VII Міжнародному форумі "Інноватика в сучасній освіті - 2015" м. Київ
Участь в IV Міжнародній науково-практичній конференції "Практична медіаграмотність: міжнродний досвід та українські перспективи" - 2016 рік м. Київ
Участь в обласній науково-практичній конференції
"Практична медіаосвіта: навчання основ медіаграмотності"
на базі Комунального вищого навчального закладу
"Харківська академія неперевної освіти" - 2017 рік
29.11.2018 - обласна підсумкова науково-практична конференція "Упровадження медіаосвіти в систему роботи навчальних закладів Харківської області
"Здобутки, проблеми, перспективи"
за участю Оксани Волошенюк, наукового співробітника відділу кінознавства УМФЕ ім. М. Рильського НАН України та ректора КВНЗ "ХАНО" Любові Покроєвої.
Участь у сьомій Міжнародній науково-методичній конференції: "Сучасний простір медіаграмотності та перспективи його розвитку" організована Академією української преси за підтримки Міністерства освіти і науки України та Академії DEUTSCHE WELLE - м. Київ 2019 рік
14.11.2019 - Участь у міжнародній інтернет-конференції
"Медіа-освіта: міжнародний досвід, практика, перспектива"
Проблемне поле:
- інновації та основні тенденції розвитку медіаосвіти;
- медіаосвіта і медіаграмотність у закладах освіти;
- створення навчального медіасередовища;
- сучасні платформи і ресурси для медіаосвіти дітей і дорослих, педагогічні моделі медіаосвіти;
- використання нових медіа та нових технологій в закладах освіти.
Мета: Розгляд проблем та перспектив розвитку медіа-освіти в сучасних умовах, налагодження співпраці та обміну і поширення досвіду між практичними працівниками освіти різних країн щодо формування медіаграмотності дітей та дорослих як ключової компетенції XXI століття, обговорення наукових напрямів, досліджень і тенденцій у сфері медіаосвіти.
Коментарi